Dravel.

Näe nu tycker jag dagarna kan ta och sakta ner lite, känns som att jag snart är en tablettknaprande pensionär med åderbråck och framfall. Gode gud, låt mig vara ung och spänstig ett litet tag till.
Idag stod det nåt i DN om att ungdomar som konditionstränar tenderar att bli mer intellektuellt högpresterande än de som föredrar att sitta stilla. Jag känner liksom hur min hjärna börjar smälta och långsamt rinna ut genom öronen... Varför är det så TRÅKIGT att träna när det nu är så himla braaaa!? Undrar jag.

Och sen undrar jag varför RFSU ger sig sjutton på att inte svara på mitt mail där jag snällt ber om kontaktuppgifter till deras internationella grupp. Jag som var så taggad på att bli en aktiv, engagerad människa och hitta smarta människor med trevliga värderingar som sitter på massa intressant fakta som jag ska ta del av. Apropå att aktivera sig inom något, Klimataktion har jag tappat helt. Om bara några dagar är det klimattoppmöte i Köpenhamn där ett nytt klimatavtal ska tecknas, och jag ska bara sitta här hemma och hålla tummarna och tänka på alla fina demonstranter. Min storasyster till exempel. Och hoppas att de som sitter där och förhandlar tänker på jorden och alla ofödda barn.

Förutom att jag oroar mig för framtida klimatkatastrofer så oroar jag mig för min egen lathet att skjuta upp saker till sista stund. Typ ett av de vanligaste problemet hos människan i stort känns det som, så som för alla andra så löser det sig nog även för mig.

Näe nu blir det läsning och sen sova. Upp i ottan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0