Ljuvliga 17/1800-tal...






Fanny Hill
, min kvällsunderhållning igår. BBC:s svulstiga miniserier är något av det bästa jag vet.
Känner att det blir sådan litteratur i sommar.
Eller för att ta det ytterligare ett steg: jag har en känsla av att detta är min länge outlevda passion - romaner, filmer och serier om 17/1800-talet. Min uppgift från och med nu att läsa allt jag kan komma över av Jane Austen, systrarna Bronte, John Cleland och alla de andra, både det jag redan läst och inte. Och så ta mig igenom alla filmer och serier - gudars vilken lycka!










Bilder från Jane Eyre, Pride and prejudice, Sense and Sensibility, Little Women, Northanger Abbey.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0