Äckel-axe.

Morrissey igår med systrarna, svågern och den roliga grannen. Jag har inte så värstans mycket att skriva om konserten för den var... nästan lite tråkig. Han var lite tråkig, lite opepp, jag vet inte vad. Nä tacka vet jag Detektivbyråns spelning på Debaser i maj. Det var riktigt vackert och med fint mellansnack. Satt kvar i hjärtat.

På tunnelbanan hem fascinerades jag och mina systrar av en märklig reklamaffisch med texten DO NOT UNDERESTIMATE THE AXE EFFECT och en bild på en snaggad kille i en randig pikétröja med en svensk flagga målad i ansiktet. Över munnen var färgen bortskavd och man skymtade röd hud med vita märken i som bildade ett kors.
Först blev vi smått upprörda bara av det faktum att Axe överhuvudtaget existerar och att killar/män envisas med att använda smörjan. Det luktar inte gott! Samtliga deodoranter, parfymer och schampon som det står Man på doftar apa och är inte det minsta tilldragande. Både jag och min äldre syster har vänligt men bestämt framfört detta till våra pojkvänner. De får gärna dofta blommor och äpplen, men inte något som ens påminner om Axe eller Nivea man.
Så småningom började vi titta närmare på den lustiga reklambilden och spekulera i vad den egentligen ville säga. Här är alternativen:
1. Killen är nazist, använder Axe och får en smocka i ansiktet. (Rimligt, eller hur?)
2. Killen är nazist, får en smocka och blir... dansk? (Vitt kors mot röd hud).
3. Killen är nazist, blir upphånglad (av okänd anledning), tjejen upptäcker hans äckeldoft och piskar honom två gånger över munnen som straff.
And so on. Vi kom säkert på sju olika alternativ och jag tror inte ett enda var rätt. Vad betyder reklamen?? Jag är otroligt nyfiken. För om det ska vara så enkelt att han blir upphånglad därför att han har Axe på sig (det mest troliga alternativet egentligen, dock inte lika roligt som de andra) var kommer den svenska flaggan in i bilden, och varför ser munnen ut som danska flaggan? (Och varför ser han så jävla sur ut?)

Jag hoppas försäljningen går åt pipsvängen, hur som helst. 

Kommentarer
Postat av: Siri

kristin! hur har du det ute i europa? jag väntar med spänning på att din blogg ska uppdateras men ingenting tycks ske här ;(

hoppas du tar hand om dig iallafall, och att vi ses snart.

puss!

2009-08-11 @ 18:41:00
URL: http://zetterman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0