Mer nittio än tjugotvå.

Okej. Varför blogg?
Kanske som tidsfördriv.
Kanske som ett sätt att föra dagbok, med publik. Så ni kan kritisera mina fel och misstag här i livet, och berömma mig när jag någon gång gör rätt. Kanske för att jag ska släppa på mina hämningar, de som gör att jag slutar göra saker som inte blir fullt så bra som jag vill. Slutar måla, slutar skriva, slutar vara social. Som gör att jag kan skriva en halv sidas lång kommentar bara för att sedan radera den.
Kanske för att slippa städa min lägenhet och skriva istället.
Kanske som ett alternativ till att ge sig ut och springa, eftersom jag är extremt lat och gärna spenderar timmar sittandes på min breda bak istället för att aktivera mina muskelgrupper.

Ja, vad vet jag. Men voila, här är den i alla fall. Designad av Disa, tackochbock. Av bilderna att döma är jag en bullbakande sjuksköterskestudent med en stor förkärlek för barnboksillustrationer. Eller nåt sånt.
Jag är fumlig, tankspridd och hör sällan vad människor säger, vilket brukar skapa stor irritation bland mina närmaste. Fumligheten resulterar allt som oftast i att jag har sönder saker och får skämmas, tankspriddheten har jag ärvt av min mor och är inte så mycket att göra nåt åt. Fast allt det där vet ni förstås redan. Men jag vill kanske klargöra, en gång för alla, att jag är VÄL medveten om dessa tre olyckliga brister. Tråkigt för er, men ni kan ju vara lite förutseende i fortsättningen och plocka undan era finaste pinaler när jag kommer på besök i ert hem, och vill ni att jag ska höra vad ni säger så ta ordentlig ögonkontakt och artikulera tydligt. Led mig gärna över vägen för annars är risken stor att jag blir påkörd, i min värld finns inga bilar. Kort sagt, tänk på mig som 90 år och lätt dement. Det är okej.

Nu ska 90-åringen städa och jag hoppas jag slipper snubbla över dammsugaren och bryta lårbenshalsen. Tack och lov har jag fortfarande ett starkt skelett och en ung kropp, så med allra största sannolikhet slipper jag ringa 112 idag.
Peppar, peppar ta i trä...

Kommentarer
Postat av: Axel

Haha! fantastiskt. kämpa på med bloggandet, jag är asdålig på att skriva kontinuerligt men va fan... de tre personerna som läser får ta den smällen liksom.



kram kram kram kram!!

2009-06-07 @ 20:32:04
URL: http://nisselilltroll.blogg.se/
Postat av: sushi

Åh så kul! Nu ska jag länka till dig! :)

2009-06-07 @ 21:03:57
Postat av: Disa

Haha. Yeah

2009-06-07 @ 23:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0