Året som gått.

Om några veckor är det ett nytt år. Jag tycker om när det blir nytt år. Det får mig att ta tag i saker, organisera det som tidigare varit oorganiserat, äntligen dammsuga upp det där dammet jag av lathet sopat in under sängen under flera månaders tid. Detta vill jag inbilla mig, åtminstone.
2010 har gått så fort att jag inte skulle bli förvånad om jag hittade röda fartränder lite här och var på min kropp. I mitt huvud. På min gata. Eller kanske mest korrekt, i rymden.
För att sammanfatta det senaste året följer här en lista. Och alltså, inte på händelser i världen och så utan, helt enligt egotrippad bloggstandard, i mitt liv.

År 2010 har jag (bland annat):
- varit singel nästan hela året (förutom kanske 1 månad när jag trodde att jag inte var det men den räknas ju knappt nu i efterhand), vilket är andra hela året på sju år. 2007 var också hel-singelår. Eller, typ.
- lärt mig massor om mig själv och utvecklats till en fantastisk kvinna (eh. vi kan ju låtsas det i alla fall, vad är annars poängen med att vara singel? det är väl då man ska få värdefull ensamtid och massa bra insikter om livet och sig själv?)
- gått in i en pelare och spräckt ögonbrynet.
- praktiserat på en psykiatriavdelning
- praktiserat på en vårdcentral
- raggat upp receptionisten samma vårdcentral. Lyckades sådär först. Gick dock bättre sen.
- färgat håret askigt brunt.
- varit med i en pjäs och spelat promiskuös konstnärskvinna.
- spenderat 10 dagar i Italien med med bästa L och hennes familj.
- upptäckt att jag har massor av ytliga blodkärl på låren. Bestämt mig för att inte låta det röra mig ett dyft.
- haft sönder min kamera. För tredje gången.
- fått jobb som undersköterska på SIVA.
- sett en människa dö för första gången. En underlig och oförglömlig upplevelse.
- träffat ovanligt många yngre killar. 88:or och 90:or om vart annat. Kan de sluta vara så förbannat snygga när de är så små?
- varit på Emmabodafestivalen.
- solat på Zakynthos.
- haft en, på det hela taget, underbar sommar som jag tänker tillbaka på nästan varje dag.
- fått i alla fall 3 nya, nära vänner och flera nya, men kanske inte lika nära, vänner. Fina som bara den.
- förlorat min lillasyster till Tyskland. Jag älskar skype.
- sett mitt finaste favoritband Belle & Sebastian live på Popaganda.
- praktiserat på operation
- praktiserat på ambulansen
- tagit tåget till Göteborg för att hälsa på fina H och hennes pojkvän. Det blev mycket hasselbackpotatis och vin.
- skrivit c-uppsats (jajamen, snart snart är den klar och jag är galet stolt över mig och min medskrivare!)
- inte tränat en endaste gång. Illa.


Hm. Hjärnstopp.




Kommentarer
Postat av: syster

förlåt för att det här är det enda jag har att kommentera. men... Har du någonsin tränat?

2010-12-10 @ 21:56:07
Postat av: Kristin

Ehh... ja!!! Jag har haft gymkort här i sthlm och i sandviken har jag gått på aerobics och grejer.

2010-12-11 @ 11:56:57
Postat av: Clas



Aldrig för sent att röra på sig!

2010-12-12 @ 13:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0