Min aktiva helg.

Jag hade flyt här ett tag, men så kom jag av mig. I vanliga fall skriver jag inte utförliga berättelser om vad jag gör. Men med tanke på att mitt liv är betydligt mer innehållsrikt nu än för ett halvår sen känns det plötsligt som en bra idé.

Praktiken fortsätter. Spännande patienter varvat med galna historier om min handledares dramatiska liv. Det är på psyk det händer, minst sagt. Grey's Anatomy och övriga sjukhusserier med inslag av hångel och relationstrassel mellan undersökningar och kirurgiska ingrepp känns plötsligt ett snäpp närmare verkligheten. Bara lite mer koncentrerat. Men absolut inte galnare.

Strand i fredags med två fina kursare, varav en fick snedfylla och stack hem efter knappt en timme. Framåt småtimmarna när jag satt och pratade med min andra kursare blev jag plötsligt påhoppad av ett blont yrväder. Världens finaste överraskningskram av världens bästa Siri! Min Londonbundis som äntligen var i stan. Om det är någon som gör mig glad i hela magen är det hon. Vi träffades igen kvällen därpå, jag, Siri och hennes fina syster Sofia. Åh vad jag önskar att vi kunde ses varje helg istället för en till två gånger om året!

Lördag-söndag gick jag dessutom en RFSU-utbildning. Trött som tusan båda dagarna r.t.* sena nätter både fredag och lördag l.t.* extrem trötthet. Åtgärd: dricka kopiösa mängder kaffe. Det var helgens vårdplan och jag skulle nog säga att den gav ett gott resultat. Utbildningen var mycket intressant och givande, trots fem respektive tre timmars sömn inför varje dagspass. Vi var en grupp om cirka tio personer och fick lära oss om RFSU:s historia (både det fina och det fula), diskutera olika frågor samt organisationens idéprogram och lära oss grunderna i normkritisk pedagogik - sjukt intressant. Normkritik borde stå på alla gymnasisters schema. Nu ska jag bara komma fram till hur och när och på vilket sätt jag ska bli aktiv medlem.

En av de trevligare grannarna bjöd förresten in mig på semmelfika idag, men tyvärr måste jag avböja då jag är barnvakt ikväll. Närmare bestämt om tjugo minuter, vi ses!

*r.t = relaterat till, l.t. = leder till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0