Jamen ja vad fint.

I helgen ska jag hem till mor och far, frossa räkor och bli uppvaktad (tjugotreårsdagen nalkas). Skratta med lillasyster åt saker som bara vi förstår komiken i. Diskutera och analysera mänskligt beteende, relationer och kärlek med min personliga psykoterapeut (mamma). Försöka vara duktig och asocial några timmar för att skriva på psykarbetet (en utmaning, minst sagt).

En glad nyhet: jag blir undersköterska på St Görans stroke- och neurologavdelning i sommar! Allt tackvare min före detta kursare som var så vänlig att fixa in mig, så nu måste jag tacka honom med en öl eller två.
Stroke är ingenting att leka med så nu känner jag för att sätta mig och repetera hjärnans delar och funktioner. Ingenting man lär sig på en kvart direkt, hjärnan är en fascinerande och gåtfull makapär som vi nog aldrig riktigt kommer förstå oss på.

För övrigt längtar jag så mycket till sommaren att det riktigt värker i bröstet, ungefär som när man är kär och den man vill häfta ihop sin kropp och själ med befinner sig någonstans långt bort. Fram tills dagen vi återförenas i en varm och omtumlande kyss ska jag uthärda resterande vinterveckor (månader?) på samma sätt som tidigare: varma bad, kannor med te och STANNA INNE! Ingen vintersport här inte. Inte ens glutta OS, det är tråkigt och får mig att frysa.


Kommentarer
Postat av: Macharan

Oh, grattis till sommarjobbet du, och tjena mittbena vilken intressant avdelning du hamnade på! Kan inte jag få komma å göra studeibesök hos dej där :P

Jag håller på och umgså med hjärnan nu så hör av dej om du vill fråga något, jag kan allt (NOT) Men var faktistk å såg på en riktig hjärna i tisdags, sjukt absurt å häftigt!

Puss å kräm

2010-02-27 @ 14:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0