Ack så äckligt men ändock så härligt.

Oumffghaaiiiooo!!! Ungefär så känns det i mig när jag ser det äckelhärligaste jag vet: sår. Tro inte att jag enbart njuter när jag ser det, jag kan rysa i hela kroppen av äckel men ändå är det nånting med det som tilltalar mig. Som gör att jag inte kan sluta titta. Fascineras.
Idag har jag till exempel sett ett utomordentligt otrevligt (hoppas det där inte blir plus minus noll) trycksår. Skulle tippa på en grad 3 av 4. Vätskande och härligt.
För ett par veckor sedan på praktiken fick jag den stora äran att stirra rakt in genom ett avlångt sår som blottade delar av en patients ryggmuskulatur. Sweet Jesus, det var fint.
Och så älskar jag att pilla upp sårskorpor på mig själv. Men vem gör inte det, egentligen?
Åh vad jag ser fram emot, samtidigt som jag räds, alla framtida sår jag kommer skåda!


Kommentarer
Postat av: Siri såklart!

haha krisse, du är SJUK!

jag dör vid självaste tanken på att behöva stirra in i ett djupt, blodigt, köttigt, svulstigt, äckligt, varande SÅR och här sitter du och gottar dig?! haha.

skönt är väl dock ändå det. att vissa människor somnär "attraheras" utav skador etc menar jag! heja dig! (men det där med sårskorpor och pilla bort är fel, jag vågar knappt klia på ett myggbett youknow!)

aja. kul att du bloggar igen! och kul att du läser mig blogg! jag saknar dig, men det gör jag ju alltid! puss!

2010-01-24 @ 03:39:15
URL: http://zetterman.blogspot.com
Postat av: nelly

men jag tror ganska många känner sådär! i alla fall på sig själv, vem brukar inte sitta och pilla bort skinn och sårskorpor? bara att klämma finnar liksom. Men du är på en något högre grad så att säga.. mycket högre... (kolla affischen på bloggen)

2010-01-28 @ 15:56:23
URL: http://ettprojekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0