Nu har jag bestämt mig.

2010 ska bli världens bästa år. Jag har en fulltecknad almanacka för kommande vecka och det gör mig lycklig. Känner att jag är på väg.
Vecka fyra ska jag:
-  Börja termin 4 på sjuksköterskeprogrammet (4! Hur fort får det gå egentligen?)
-  Gå ut med klassen.
-  Intervjuas av Röda Korset för ett ideellt arbete jag berättar mer om sen.
-  Repa teater.
-  Gå på kompisdejt.
-  Ta med mig själv på en välförtjänt shoppingrunda så fort CSN-pengarna anländer.  

I februari månad ska jag se Hamlet på Stadsteatern, inleda min praktik på en psykavdelning, gå på RFSU:s medlemsutbildning (äntligen!) och sen blir det förhoppningsvis vår och allt blir vackert, enkelt och härligt.
Och så ska jag fortsätta läsa så mycket skönlitteratur jag orkar mellan tunga kursböcker.
Hitta ett sommarjobb! Mycket viktigt - helst på SÖS. Och så letar jag efter en inspirerande sommarkurs, där man får måla, dreja eller kanske skriva i vacker, lantlig miljö. I augusti far jag nog till Göteborg, inackorderar mig hos bästa H och går på Way Out West.
Det kommer bli så, så bra. Allt annat är oacceptabelt.

Tänker på citatet:
Man får nästan alltid det man önskar. Man vet bara inte när eller hur.
(Flaxa Mildväder, Glasblåsarns barn.)


Kommentarer
Postat av: sus

Heja Kristin! Så härligt det låter! Man blir peppad själv av att läsa att du är peppad:)

Puss

2010-01-24 @ 15:51:40
Postat av: Macharan

you go girl :)



Får man höra ett utlåtande om B&S då? För ja antar att du läst ut den nu!



Puss

2010-01-24 @ 15:58:08
Postat av: Siri

EMMABODA DÅ? KLART DU SKA MED TILL EMMABODA!

2010-01-25 @ 20:44:15
URL: http://zetterman.blogspot.com
Postat av: Kristin

Läs skiten Macharan! Den blev riktigt bra till slut :) pöss

2010-01-25 @ 21:07:11
Postat av: Kajsa

Jag läser ett inlägg. jag läser två. Och så är jag superfast. Jag älskar det. Inte så pretto. Härligt ärligt. Avskalat. Melodiskt men naket. inte modebloggigt. Bara härligt!

Underbart intiativ Kristin och jag kommer att följa dig som en hund i hasorna här. tjoho!

Och den där välförtjänta shoppingrundan vill jag haka på! Förvisso tänker jag jobba som ett djur för att kunna resa som fan i år. Men jag kan följa med och pilla på fina second handklänningar och vara smakråd!!!

2010-02-11 @ 22:55:41
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0