Sagan om Shirley och Brigitta.

Jag och min älskade vän Disa blir ibland extremt barnsliga tillsammans. Vi har inte bara haft de mest hetsiga grälen och trott att vi aldrig kommer bli vänner igen (och förlåtit varandra dagen därpå). Vi har dessutom ett intresse av att utnämna oss själva till diverse olika karaktärer i serier och filmer. Ni vet på det sättet man gjorde som barn, "du är den så är jag den, jaa!". Ibland har karaktärsnamnen förvandlats till smeknamn som vi använt oss av under kortare perioder. Det mesta av detta skedde under folkhögskoleåret.
Häromdagen när vi satt i min lilla lya och jag lockade Disas hår med hot sticks påpekade jag att hon såg ut som Shirley Temple. Och då slog det oss: det var visst ett gammalt smeknamn på Disa från folkhögskoletiden, från en annan dag med lockigt hår och rosiga kinder. Men... vad satan hette jag? Vi var absolut säkra på att Shirley fått en match. Shirley och... vadihelvete? Vi tänkte så det knakade men kom för allt i världen inte på vilket namn det kan ha varit. Gick igenom alfabetet, rabblade olika alternativ, men ingenting kändes rätt. Samma visa forskred i morse när vi brunchade, men nej, inget ljus gick upp någonstans.
Tills ikväll. Disa ringde och utbrast "Var det inte... BRIGITTA?".
Och då kom vi på hur det förhöll sig. Disa hade fått en gammal bok om Sound of Music från en kompis på skolan, och i den boken fanns ett svartvitt fotografi på barnen i Sound of Music-filmen från 1965. Någon tyckte att barnet Brigitta var lik mig på just den bilden. Och så föddes SHIRLEY och BRIGITTA. Haha. Så fånigt, men ack så fint.  
Inte tusan är tjejen lik mig på bilden nedan, men här är i alla fall de riktiga namninnehavarna (fast nu blev det fel ordning men jaja) :




Här är några andra karaktärer som vi brukar låtsas att vi är:



















Kommentarer
Postat av: Disa

Vet du vad? Jag älskar dig.

2010-03-28 @ 23:35:07
Postat av: Siri

SKRIV MERA KRISSE!

2010-04-23 @ 00:08:33
URL: http://zetterman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0