Psyksyrra del 2.

Ynka TVÅ dagar kvar på psykiatriavdelningen. Jag som känner mig näst intill adopterad vid det här laget! Psykiatrin i mitt hjärta, jag lovar, jag kommer tillbaka, kanske redan sommaren 2011? Beroendevården känns heller inte helt främmande, jag måste skriva till min kontaktlärare och fråga om jag får följa med beroendevårdspraktikanterna på studiebesöket till Maria Ungdom. Tror minsann det är det här jag vill göra! (Och med det menar jag inte att psykvården fungerar optimalt, det finns mycket att förändra och utveckla).
Än ska jag inte ropa hej, det är flera praktikplatser kvar och kanske hinner jag ändra mig än en gång på vägen. Men som det känns nu, känns det såhär. Psykiatri, beroende, ungdomar... Skolsköterska är även det en dröm.

Men visst. Trots den korta tiden kvar på avdelningen längtar jag till fredag, för då kommer syster och hennes trendiga mustaschkille (eller har han tagit bort den nu kanske? jag har tjatat) till storstan för att utöka sina garderober och äta middag med mig. Tjo så trevligt! Det bästa med att jobba är ändå att det är så skönt att få vara ledig.


Kommentarer
Postat av: syster

du är bra rolig du! tänk om han läser din blogg då?

2010-03-06 @ 17:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0