Balkongdrömmen.

Egentligen tror jag inte att jag har särskilt gröna fingrar överhuvudtaget. När jag flyttade in i min nuvarande lägenhet hade jag kanske sex krukväxter, nu har jag bara en kvar. Men alltså, man kan väl bli bättre, kan man inte? Eftersom jag blir med balkong i juni så kan jag inte låta bli att drömma om prunkande balkonglådor och morötter i sockerlådor och basilika, citronmeliss och pepparmynta. Jag vill ju att folk ska gå förbi utanför och titta upp på min balkong och tänka "åh, undrar vem som bor där". (Eller så tänker de "jaha, där bor en ensam gammal pelargontant". Fast jag är mer inne på kryddor än pelargoner, måste tilläggas).





Rosmarin, timjan och persilja, härifrån.

Kommentarer
Postat av: nelly

jag kommer och hjälper dig med vattningen så mycket som jag bara får!

2011-02-20 @ 16:20:46
URL: http://snurranelly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0