Deutsch Sprache, hier komme ich.

(Rubriken är direktöversatt i google translate så den låter med all sannolikhet helknasig för den som är duktig på tyska...)

Idag är jag glad, för jag ska hämta ut ett paket från Adlibris som innehåller min fina lilla fick-ordbok som jag tänkte använda mig av i München. Och förhoppningsvis även efteråt. Att bara kunna prata två språk känns väl tråkigt så jag har kommit fram till att jag måste lära mig minst ett språk till, gärna två. Fint vore ju att ta upp franskan igen, men det tar så extremt lång tid att bli säker på det språket känns det som. Därför är planen att jag först ska lära mig tyska. Som tur är har jag en syster som är lite mer väl bevandrad i språket än jag, och kan hjälpa mig på traven. Senare kanske det blir en kvällskurs. Och kanske en flytt till Berlin för några månader? En tanke åtminstone. Jag ska hur som helst inte jobba som krankenschwester (haha, sjuksköterska...) i Tyskland för tydligen är lönerna där ännu sämre än här. Inte värt. Men kanske gå en språkkurs och leva loppan ett tag? Den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0